zaterdag 2 april 2011

Boompieper, ransuil en een memorabel feit

Vanmorgen met de cursusgroep van Frans van Bussel van de KNNV op excursie naar Heidestein in Zeist om de cursisten de verschilende vogelgeluiden in het veld te laten ondergaan. De beloofde appelvinken in het stukje park tussen station Driebergen-Zeist en Bornia laten het helaas afweten. Wel horen we een eerste zwartkop, mezen, tjiftjaffen, vinken, merels, boomklevers en kruipers. Ik kan me voorstellen dat het de cursisten duizelt. Dat is wel wat anders dan ze een voor een van een bandje horen... Op de hei horen we fitis, boomleeuwerik en dito pieper (138), en verschillende roodborsttapuiten. Op de ransuilenroestplaats zit nog 1 ransuil. Hij kijkt ons wat argwanend aan, maar blijft toch maar rustig zitten. Die is leuk voor de eeuwige maandlijst. Na nog een cappucino op het terras van de stationsrestauratie gauw naar huis, boodschappen doen, nog een beetje opruimen en koken. Vanavond komen mijn ouders voor het eerst in de ruim 6 jaar dat ik nu hier woon bij mij eten. Ik eet bijna elke week minstens 1 keer bij hun, maar dit was nog nooit gebeurd. Ik heb plannen voor een kaastaart met Hüttenkase, met een lekkere salade erbij en yoghurt met honing en gehakte pistachenoten toe.
De kaastaart lukt, de salade en het toetje zijn lekker. De wijn die zomaar iemand bij de Appie me aanraadde is inderdaad erg lekker (Stormhoek Chardonay-Viognier), kortom, een geslaagde dag afgesloten met een dito etentje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten