vrijdag 1 april 2011

1 april, blauwborst, fitis en zwartkop, géén grap.

Vanmiddag moet ik in Houten zijn voor mijn coaching en ik besluit daarna nog even naar Nieuw Wulven te gaan om te proberen (een van de) daar gemelde blauwborstjes te zien. Vorig jaar is het me om een of andere reden niet gelukt de soort in NL te zien, dat moet dit jaar beter kunnen. Na een goeie coachingsessie om 3 uur naar Nieuw Wulven. Al meteen bij het eerste plasje is het raak. Als ik afstap en op het bankje zit hoor ik iets 'niezen' onder in het lisdoddenstruweel. Na enig speuren zie ik tussen de begroeiing eerst alleen een roodbruine staart, dan alleen een stukje blauw, maar uiteindelijk een complete blauwborst (135). Hij zingt gelukkig ook een paar strofen. In de griendjes achter mij zingen fitis (136) en zwartkop (137), ook allen eerstelingen voor dit jaar. Op de terugweg even kijken bij Fort Rijnauwen of ik nou eindelijk de IJsvogel voor dit jaar kan gaan bijschrijven. Ik denk 'm wel te horen, maar wil toch voor de zekerheid ook de blauwe flits nog maar even zien. Helaas lukt dat laatste niet. Nog even afwachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten