zondag 11 oktober 2009

Texelweekend 2

Gisteren avond in het Eierlandse huis een leuk verhaal met plaatjes van een reis door Zuid Afrika. De - gelukkig niet zo lange - fietstocht terug naar de camping was ondanks mijn fietslamp een hele donkere, en daardoor wel een beetje eng, maar het is allemaal goed gegaan. In mijn bedje was het met pyama, tshirt en sokken aan precies lekker, al had ik wel een koude neus. Ik sliep vrij gauw in maar werd op een gegeven moment wakker van het tikken van de regen ... Daar heb ik een poosje naar liggen luisteren, maar ben toch weer ingeslapen. Om kwart over 4 werd ik weer wakker en toen was het weer droog. Ook toen ik om kwart voor 8 weer wakker werd was het droog, maar de wolken lagen wel ongeveer op de grond. Toen ik voor mijn tentje zat te ontbijten plofte er zomaar ineens een Houtsnip (184 jaarlijst) uit de lucht vlakbij op de grond. Jammer genoeg vloog hij ook ongeveer meteen weer weg, dus een foto heb ik niet.Het weer was behoorlij wisselvallig met stevige buien. Rond 11 uur mocht ik met Wietze meerijden naar de plek van de Amerikaanse goudplevier. Na hem eerst (weer) gemist te hebben lukte het bij de 2e poging wel. Een mooi nog bijna geheel zomerkleed beest liet zich van alle kanten bewonderen. Soort nr. 270 op de lifelist en 186 op de jaarlijst. (nr. 185 Strandleeuwerik, bij de vuurtoren helemaal op het Noordelijkste strandpuntje van het eiland), Terwijl we bij de Am. Goudplevier stonden te kijken werd vanaf de petten een Dwerggors gemeld. Ook deze kon na een kwartiertje worden bijgeschreven op de jaarlijst (187). De jaarlijst van vorig jaar is dus inmiddels geëvenaard en verbeterd. Later om de dag kunnen ook nog IJs- en Geelgors worden bijgeschreven (188 en 189).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten