zondag 20 maart 2011

Supermaan en voorjaar

De supermaan van gisteravond. Zo supergroot vond ik 'm trouwens helemaal niet. Had vorige maand het gevoel dat ik 'm véél groter vond. Maar goed, wel even een foto gemaakt.


Vanmorgen even lekker een stukje omgefietst in de buurt. Bij de wilgen langs Hooge Kampse Plas zoemde het van de bijen. Allemaal hadden ze gele pofbroekjes aan van het stuifmeel.














Aan het Zuideinde van de plas zaten wat smienten te doezelen op de kant. Door de verrekijker heb ik een foto gemaakt. Die mooi groene veeg bij het oog van het mannetje had ik eigenlijk nog nooit goed gezien....














Hier zag ik ook 2 vlindertjes, kleine vosssen, druk doende met elkaar en de bloemetjes van het klein hoefblad. Voorjaar is echt de tijd van de bloemetjes en de bijtjes....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten