zondag 21 maart 2010

Voorjaar

Sinds ik de vorige keer wat publiceerde is het voorjaar geworden. Het heeft wel even geduurd, maar nu is het echt bezig. Afgelopen vrijdag hoorde ik éindelijk mijn eerste tjiftjaffen van dit jaar, en vond ik het eerste bloeiende klein hoefblad. Vanmorgen was ik op de stulp en bij het pluismeertje en daar zongen, ondanks de koude wind, de boomleeuweriken. Ook was er de eerste roodborsttapuit. Vorige week zondag was ik met de cursus groep van Frans van Bussel van het NMC in Zeist op excursie in de Amerongse Bovenpolder. Daar had ik eigenlijk verwacht mijn eerste tjiftjaf al te horen, maar het was nog koud. Wel troffen we er de 1e witte kwikstaart, en zongen er puttertjes en sijsjes in de boom bij de boerderij naast de parkeerplaats. Nu word het wachten op de 1e fitissen, rietzangers en zwaluwen. Er zijn al een paar zwaluwen gezien, dus misschien komende week al...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten