woensdag 6 januari 2010

Eerste twitch voor 2010.

Gisteravond was de Baltimoretroepiaal in Alkmaar op het nieuws, en dan natuurlijk vooral het feit dat hij zoveel bekijks trok. Ik had natuurlijk wel de alerts ontvangen, maar me niet gerealiseerd dat dat zo'n megatwitch was. Daarom vandaag maar een paar uurtjes tussendoor vrij genomen en naar Alkmaar afgereisd. Na wat omzwervingen door de betreffende wijk kwam ik in een door de bewoners zeer welwillend opengestelde achtertuin terecht. Hier waren ca. 15 andere vogelaars aanwezig. Ik ving een eerste korte, niet bevredigende, glimp van het beest op, maar na een kwartiertje wachten, het was intussen behoorlijk gaan sneeuwen, werden we beloond met een uitgebreide show. Eerst in de boom en vervolgens op de vetbol in de tuin van de buren. Een gaaf beestje, ongeveer zo groot als een spreeuw, maar dan met geel, oranje en zwart. Ik kon uitgebreid bewijsfoto's maken. Hierna moest ik jammer genoeg vlug weer terug naar kantoor. Als toetje zag ik vanuit de trein, net Zuid van Uitgeest, een Roerdomp invallen in een rietveldje aan de rand van een bedrijventerrein.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten