zondag 16 januari 2011

Ransuilen

Naar aanleiding van een tweet van een vriendin die vorige week zondag tijdens het wandelen 4 ransuilen in het Panbos vond ben ik daar vanmorgen ook maar eens even op zoek gegaan. Na enig zoeken vond ik inderdaad de genoemde boom, vooral door de hoeveelheid braakballen die er onder lag. Enig turen leverde 4 rustig slapende uilen.


Ik vind het verbazend dat de uilen daar gewoon zitten te pitten, ondanks de drukte, compleet met voetballende kinderen en loslopende honden. Die loslopende honden maken er wel een vieze boel van. Je moet steeds opletten niet ergens in te trappen. Later op de middag ben ik nog even terug gegaan en heb nog een paar foto's gemaakt. Een uil was wakker en zat wat te poetsen en te krabben. 

Als je op de onderste foto goed kijkt kun je 3 van de 5!, want ik ontdekte er in de betere lichtomstandigheden zowaar nog eentje, uilen zien zitten. 2 kijken omlaag, de 3e kijk je op zijn rug/achterwerk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten