zondag 16 mei 2010

Verjaardagvogelen

(onderstreepte soorten zijn nieuw voor de jaarlijst)

Het 44 jaar geleden dat ik ter wereld kwam. Dat vieren we met een lunch ten huize van de Ouwe Lui, aangezien we niet met z'n 7-en (JasJes + Kids, de Ouwe Lui en ik) in mijn huisje passen. Na de lunch gaan de Jasjes huiswaarts en wij gaan met z'n 3-tjes vogelen. De Groene Jonker, in de buurt van Zevenhoven is het doel. Ondanks dat het mooi zonnig weer is doet de temperatuur nog niet zo erg zijn best. We wandelen een rondje en zien o.a. groenpoot- en bosruiters, tureluurs, grutto's, veel geoorde futen en meerkoeten en eenden met pulletjes in allerlei stadia, van pas uitgekomen tot pubers. Ook zijn er redelijk wat lepelaars. Een stel zwartkopmeeuwen vliegt over. Ik herken ze op geluid, dat ik speciaal vanmorgen nog eens even geoefend heb, omdat ik op waarneming had gezien dat die hier regelmatig zitten. Hierna rijden we door naar de polder Waverhoek, wat nog een stel kluten en een paar bergeenden met pulletjes oplevert. De     Grote Wijhe levert tenslotte nog wat krooneenden op. Als afsluiting eten we een pannekoek bij de Vuursche Boer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten