zondag 7 februari 2010

Siberische taling, Middelste bonte specht en blond...

Van de week werd in Almelo een Siberische Taling gemeld. Ik wou er vrijdagmiddag naar toe gaan, maar toen was het vies weer en werd halverwege de dag (ik was gelukkig nog niet onderweg) gemeld dat hij weggevlogen zou zijn. Gelukkig werd hij gister en vandaag weer gemeld. Bovendien werden er vanmorgen vanuit het naastgelegen bos Middelste bonte spechten gemeld. Da's handig, 2 vliegen in een klap, want de Mibo (zoals ie in twitchersjargon heet) stond nog op mijn lijstje schaamsoorten (soorten die je als twitcher eigenlijk gezien hoort te hebben). In de trein trof ik een andere vogelaar die ook onderweg was om 2 vinkjes op z'n lifelist te halen. Gezellig! Samen liepen we naar het parkbos, waar we al van verre 2 groepen vogelaars konden waarnemen, 1 bij de spechten en 1 langs het kanaal. Dilema dilema, wat eerst te doen.... Eerst maar de mibo. Die was vrij makkelijk te vinden hoog in een oude eik. Mooi spechtje met een rood petje en broekje en fijne zwarte streepjes op de witte borst. Nu gauw naar de taling, voor je het weet is de vogel weer gevlogen, net als vrijdag. Al gauw hebben we 'm gevonden. En vrolijk schiet ik er op los met mijn camera... Even later schuift ook Guus Peterse aan en nog wat later ook Greet en Jan Witte uit Maarssen, die ik ook trof bij de Oosterse Tortel anderhalve week geleden. Toen waren ze onderweg naar Texel en nu zijn ze speciaal voor de taling even naar de vaste wal gekomen. Brutaal vraag ik of ik met ze mee terug mag rijden richting Utrecht. Geen probleem. Onderweg zie ik nog een mooi jagend mannetje Blauwe Kiek en om half vier zetten ze me af op station Overvecht. Thuis kom ik tot de ontdekking dat er geen kaartje in de camera zat.... @#%$&* blonde sukkel!! Nu moet ik het doen met een plaatje van de telefoon... Als je heel goed kijkt kun je zien dat 'ie er op staat, maar er zit niks anders op dan nog een keer te gaan.... Misschien vrijdagmiddag...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten